Arayan Bulur...

Yarısı Tatlı, Yarısı Tuzlu Buz Gibi Zeus Mağarası

Kuşadası'na bağlı Güzelçamlı'da bulunan ve Dilek Yarımadası'nın girişinde yer alan Zeus Mağarası, buz gibi suyuyla yazın sıcağından bunalanlar için güzel bir seçenek olarak karşımıza çıkıyor.

Mitolojiye göre Poseiden, öfkelendiğinde Zeus bu mağaraya sığınır, burada dinlenir ve yüzermiş. 

Biz de meşhur mağarayı ziyaret edelim dedik. Kuşadası merkezde yaptığımız kampın ardından Zeus Mağarası'na doğru yola koyulduk. Otobüste, Zeus Mağarası'nda birinin boğulduğunu ve yüzmenin yasaklandığını duyunca üzülsek de bu olayın 1 hafta önce yaşandığını ve yüzmenin serbest olduğunu öğrenince, içimiz rahatladı.



Mağaraya giden patikaya girdiğimizde kalabalık artmıştı bile. Mağaraya yaklaştıkça artan kalabalık, mağaranın yanına geldiğimizde insan seli haline gelmişti. Mağaraya yaklaşır yaklaşmaz soğuk hava dalgasıyla kendimizden geçtik. Hemen malzemelerimizi koyup üstümüzü değiştirdik. Artık yazın yakıcı sıcağından kurtulup soğuk suyla yüzleşebilirdik.



Suya ayağımı soktuğumda suyun ne kadar soğuk olduğunu fark ettim. Biraz gözüm korksa da yapacak bir şey yoktu. Çok sıcaklamıştım ve suya girmem gerekiyordu. Ben de düşünmeden kayaların üstüne çıktım ve kendimi soğuk suya bırakıverdim. Soğuktan nefesim kesilir gibi oldu ve hemen suyun yüzeyine çıktım. Suyun derinliği ise ortalarda oldukça derindi.  Birkaç kez dibe ulaşmaya çalıştıysam da başaramadım.  Müthiş bir duyguydu. (Zeus sağlam mekan bulmuş kendine... :D)



Mağaranın suyu tatlı ile tuzlu arasında bir yerdeydi. İki tadı da alabiliyordum. Tuzlu suyun mağaranın yarıklarından girdiği düşünülüyor. Oldukça büyük olan Zeus Mağarası'nın içi oldukça güzel bir görünüme sahipti.

Yerli ve yabancı birçok turistin ziyaret ettiği bu muhteşem mağaradan çıktık ve buraya tekrar gelmek üzere birbirimize söz verdik. Öylesine güzel bir mağaraydı ki yazın sıcağına insanın buraya taşınası geliyor.

Aşağıda mağaraya dalış videomu da bulabilirsiniz.

Bir Sonraki Yazımda Görüşmek Üzere...


 Hoşçakalın...
Paylaş:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ben Kimim?

Gezmeyi ve keşfetmeyi hayat felsefesi haline getirmiş bir gezgin, kaşif, maceracı, yazar ve PDR öğrencisi...

Kısacası delidolu bir gezgin...

Google Plus'ta Takip Et


Instagram'da Takip Et

Takip Et